Tạp chí Golf và Cuộc Sống
  • Home
  • News
  • Golf
    • Golf Việt Nam
    • Golf thế giới
    • Kiến thức golf
    • Văn hoá golf
  • Auto
    • Ôtô
    • Hàng không
    • Mô tô
    • Du thuyền
  • Hitech
    • Sống di động
    • Đa phương tiện
    • Nghe – nhìn
    • Thiết bị số
  • Life style
    • Đồng hồ
    • Làm đẹp
    • Thời trang
    • SỨC KHỎE & GIỚI TÍNH
    • Không Gian Sống
  • Celebrities
    • Golfer
    • Sao
    • Doanh nhân
  • Leisure
    • Sự kiện
    • Điểm đến
    • Văn Hóa & Nghệ thuật
    • Du Lịch Bốn Phương
  • Hot list
    • Gậy
    • Giày
    • Phụ kiện khác
  • E-magazine

Tạp chí Golf và Cuộc Sống

  • vi 
  • Home
  • News
  • Golf
    • Golf Việt Nam
    • Golf thế giới
    • Kiến thức golf
    • Văn hoá golf
  • Auto
    • Ôtô
    • Hàng không
    • Mô tô
    • Du thuyền
  • Hitech
    • Sống di động
    • Đa phương tiện
    • Nghe – nhìn
    • Thiết bị số
  • Life style
    • Đồng hồ
    • Làm đẹp
    • Thời trang
    • SỨC KHỎE & GIỚI TÍNH
    • Không Gian Sống
  • Celebrities
    • Golfer
    • Sao
    • Doanh nhân
  • Leisure
    • Sự kiện
    • Điểm đến
    • Văn Hóa & Nghệ thuật
    • Du Lịch Bốn Phương
  • Hot list
    • Gậy
    • Giày
    • Phụ kiện khác
  • E-magazine
0
  • vi 
what on

‘Hospitality Industry Game-Changer’: Alma Launches Mobile App Amid The ‘New Normal’

written by Ngoc Linh 23/02/2021

Vietnam’s Alma Resort has launched a mobile app that opens the door to contactless communication with guests and staff in real-time as the coronavirus continues to ravage the globe.

 

Now available for download on Android, Apple, Windows and Amazon devices, the ‘Alma Resort’ app offers menus, promotions and vouchers as well as live stream broadcasts and information about events and COVID-19 health and safety tips. The app is a game-changer for Vietnam’s hospitality landscape, according to the resort’s general manager Herbert Laubichler-Pichler, and all the more remarkable because Alma has muscled its way into the realm of mobile app technology alongside predominantly major global hotel brands.

 

 

“There is no facet of our lives that remains untouched by this pandemic and under the ‘new normal’, this app is an effective and contactless way to connect with guests and staff,” said Laubichler-Pichler. He believes it’ll soon be incumbent for five-star resorts across Vietnam to offer the same technology.

 

In addition to offering an array of menus for Alma’s restaurants, bars, in-room dining and Le Spa and promotions and vouchers on food and beverage, spa services, beauty products, karaoke and items at Alma’s mini supermarket ‘Alma Mart’ , the Alma app also includes a car transfer service and ample opportunity for app users to provide feedback about the resort and its services.

 

 

Under the second phase of the app’s development, to be rolled out over the next few months, users will be able to access information about the weather in real-time due to the installation of a live weather cam on the resort’s stretch of Long Beach. Phase two of the Alma app will also usher in a payment gateway, allowing guests to settle bills in a cashless manner via the app.

 

 

“In this new normal of heightened hygiene and physical distancing, as we also transition to more sustainable solutions by offering menus, resort maps and more digitally, our Alma app will continue to evolve on the cutting edge,” said Alma’s commercial director Martin Koerner. “Our aim is for our app to be a comprehensive one-stop shop for information and a weapon in our arsenal to combat COVID-19 and keep guests, staff and the community safe.”

 

In response to the onset of the global pandemic early last year, the resort implemented an array of ongoing health, safety and hygiene measures including body temperature checks, provision of hand sanitizer, spacious set-ups of facilities such as restaurant tables and sunbeds to ensure physical distancing, continual disinfection of common guest and staff areas as well as frequent touch points such as door handles and dining surfaces, and deep cleaning of guest rooms.

 

Alma staff have undergone extensive COVID-19 safety training and are required to regularly wash their hands and wear face masks.Guests are required to fill in a health declaration using a QR code and are furnished with an electronic COVID-19 information kit upon check-in.

 

To contact Alma or to make a booking, please visit alma-resort.com, call +84 258 399 1666 or email info@alma-resort.com

‘Hospitality Industry Game-Changer’: Alma Launches Mobile App Amid The ‘New Normal’ was last modified: Tháng Hai 23rd, 2021 by Ngoc Linh
Alma
previous post
ORIENT STAR ra mắt dòng đồng hồ lộ cơ Skeleton độc đáo nhân kỷ niệm 70 năm thành lập thương hiệu
next post
Cửa Hàng UNIQLO Thứ Tư Tại Thành Phố Hồ Chí Minh Sẽ Chính Thức Khai Trương Vào Thứ Sáu

Có thể bạn quan tâm

VERSACE POUR FEMME DYLAN PURPLE – KHUNG...

18/04/2023

Bản hòa tấu nhộn nhịp của Rio...

07/01/2021

“Hành trình xuyên Việt – Thách thức...

03/02/2021

Tập đoàn Fast Retailing Công Bố Kế...

08/12/2021

Nhà hàng Biondi bừng sáng hương vị...

20/03/2023

NGHỈ DƯỠNG TẠI NEW WORLD PHÚ QUỐC...

28/02/2023

NHỮNG NHÀ HÀNG PHÁP NỔI TIẾNG NHẤT...

28/06/2024

UNIQLO CÔNG BỐ ĐỊA ĐIỂM CỬA HÀNG...

24/03/2020

Tết Đoàn Viên – Ấm Êm –...

20/01/2024

Tại Sao Thái Lan Trở Thành Miền...

23/01/2025

GOLF & CUỘC SỐNG

Số 3 , Trương Định , P.6, Quận 3, Tp.HCM

Đt: (028) 3933 0882

Fx: (028) 3930 9612

Web : www.golfandlife.com.vn

AD&K

  • Work with Us
  • Subscribe to the magazine
  • Contact us
  • MEDIAKIT – BẢNG GIÁ QUẢNG CÁO

SIGN UP FOR OUR NEWSLETTER






© 2017 Bản quyền thuộc về Công ty TNHH Quảng cáo AD&K. Thiết kế web bởi WEBICO.